Podsumowanie Projektu Poliglota

1185156_10151846440109489_74830869_n

Trzy miesiące minęły bardzo szybko i nastał czas podsumowań. Długo się zastanawiałam, jak podsumować moją pracę, naukę, wyzwanie. Czułam, że czegoś mi brakuje. W mojej głowie narodziło się pytanie: Jak mogłam lepiej wykorzystać ten czas? Jednak zanim odpowiem na to pytanie, przedstawię mały bilans moich osiągnięć.

Czasy liceum , czyli mojego pierwszego spotkania z niemieckim (wtedy miałam nadzieję, że pierwszego i ostatniego) to niemalże średniowieczne dzieje. Moje lekcje wyglądały tak, że prosiłam koleżankę w ławki, żeby przetłumaczyła mi teksty z podręcznika z wyprzedzeniem. Ja skrupulatnie zapisywałam jej słowa na łamach podręcznika. Moja wiedza kończyła się na „Ich wohne in”.

Ponieważ zachowałam wszystkie książki z tamtego okresu, postanowiłam wykorzystać je w trakcie trwania Projektu Poliglota. 3 podręczniki na 3 lata nauki.

Przez 3 miesiące przerobiłam 2 książki (czyli 2 licealne lata w rok!). Teraz z rozbawieniem przyglądam się naniesionym tłumaczeniom z bardzo prostego powodu- JUŻ ICH NIE POTRZEBUJĘ.

Teraz samodzielnie czytam i tłumaczę teksty. Sama nie mogę w to uwierzyć:)

Dla mnie to ogromny sukces. Kolejnym jest to, że przez cały czas trwania projektu miałam motywację i polubiłam język niemiecki. Naprawdę.

Najgorzej idzie mi z mówieniem. Czuję się pewniej, gdy mam pod ręką kartę i długopis i mogę zapisać sobie zdanie, które chcę powiedzieć.

Pomimo ogromnego zadowolenia, czuję niedosyt.

Jak mogłam lepiej wykorzystać ten czas? Wierzę, że zawsze można zrobić, coś więcej. W moim przypadku powinnam była większy nacisk położyć właśnie na mówienie. Ze względu na ilość zajęć, raczej nie mogłabym wygenerować więcej czasu, a to właśnie CZAS jest kluczem w nauce języków i innych umiejętności.

Moja przygoda z językiem niemieckim na pewno się nie zakończyła. Zamierzam dalej kontynuować naukę, aby poziom komunikatywny (w czytaniu, pisaniu i słuchaniu), który osiągnęłam, stał się również komunikatywnym w mówieniu.

Mam nadzieję, że Wam również dobrze poszło 🙂

Skomentuj

