Środa z metodami. Czas.

imagesJuż grudzień, a to oznacza, że nasze językowe wyzwanie zbliża się powoli do końca. W mojej głowie mam teraz jedno słowo – CZAS.

Wierzę, że każdy może się nauczyć jeżyka, nie trzeba mieć specjalnych zdolności. Jednak kluczową kwestią jest czas poświęcony na naukę. Co z tego, że będziemy znać wszystkie efektywne metody na naukę jeżyka, jeśli będziemy poświęcać mu mało chwil.

Dzisiaj chcę Wam przedstawić moją listę wspomagaczy czasu. Lista zawiera rzeczy, które muszę lub chcę wykonać, a w trakcie, których mogę pochłaniać wybrany język. Może wyda się to banalne, ale u mnie się sprawdziło. Jazda samochodem, zmywanie, pranie, sprzątanie, bieganie, gotowanie, rower, bieżnia. To podstawowe czynności, które wykonuję prawie każdego dnia.

Jak je wykorzystuję do nauki?

Stworzyłam własną płytę CD z muzyką i dialogami na przemian (2 piosenki-1 dialog, 2 piosenki- 1 dialog itd.). Mam ją zawsze przy sobie. Polecam ten sposób osobom, które tak, jak ja mają problem z załapaniem akcentu i zrozumieniem szybkie mowy cudzoziemców :p

W piątek wpis o motywacji. Zapraszam 🙂

2 responses to “Środa z metodami. Czas.

  1. Ha, też miałam zamiar stworzyć taką ‚playlistę’- teraz mam jeszcze więcej motywacji 😉

  2. Bardzo sprytne:) Słuchanie ciurkiem kolejnych mp3 z dialogami czy słówkami nie należy do najefektywniejszych. Może taki mix bedzie mniej nużący:) Sprawdzę! Dzięki za inspirację!

Skomentuj

